Haber

Metro Türkiye 1 Kasım Dünya Vegan Günü’nde

METRO Türkiye 1 KASIM DÜNYA VEGAN GÜNÜNDE

GASTRONOMİ EKOSİSTEMİ İLE 3. KEZ BULUŞTU

Sürdürülebilir Sofralarda Herkese Yer Var!

Bitki bazlı beslenmeye ilgi hem dünyada hem de Türkiye’de artıyor. V-Label’in 2022 araştırmasına göre Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 28’i esnek, yüzde 20’si vejetaryen, yüzde 3’ü vegan olduğunu söylüyor. 33 yıldır tüm faaliyetlerini sürdürülebilirlik odağıyla yürüten Metro Türkiye, raflarında ve en yakın iş ortağı olduğu yiyecek-içecek bölümünde yüzlerce bitkisel bazlı ürünü tüketicilerin beğenisine sunuyor. bu konuda farkındalık yaratıyor, 1 Kasım Dünya Vegan Günü’nde “Sürdürülebilir Sofralarda Herkese Yer Var” diyerek gastronomi ekosistemine katılıyor. ön plana çıktı.

Metro Türkiye ayrıca bitki bazlı beslenenlerin yoğurda alternatif ürün arayışı ve talebini dikkate alarak raflarına getirdiği Metro Chef Veggie Fermente Süzme Kaju ürününün de lansmanını yaptı.

Dünya nüfusu hızla arttıkça daha yaşanabilir bir gelecek için sürdürülebilir kaynakların önemi artıyor. Bitkisel bazlı gıdaları tercih edenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Yapılan araştırmalara göre dünya çapında vegan sayısı 80 milyondan fazla ve ülkemizde de bu yöndeki eğilim artıyor. Tüketici tarafında artan bitki bazlı beslenme konusunda farkındalık yaratmak ve yeme-içme sektörüne yön vermek amacıyla 3. Dünya Vegan Günü Toplantısı’nı düzenleyen Metro Türkiye, bitki konusunda uzmanların katıldığı paneller ve deneyim alanlarıyla izleyicilere ilham verdi. beslenmeye dayalı, bu alanda başarılı çalışmalara imza atan şefler. olmuş.

 

“Sürdürülebilir Sofralarda Herkese Yer Var”

Metro Türkiye’nin sürdürülebilirlik ve alternatif beslenme tarzlarına yaklaşımını “Masada Herkese Yer Var” başlıklı açılış konuşmasıyla paylaşan Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, şunları söyledi: “Vegan yaşam, bir beslenme yaklaşımından ziyade bir yaşam ideolojisidir; Metro Türkiye olarak biz; Kültürümüzün, odak noktamızın, DNA’mızın en değerli özelliğidir. Sürdürülebilirlik vizyonumuzun en değerli konularından biri bitkisel bazlı beslenme konusundaki çalışmalarımızdır. Metro Türkiye olarak beslenmenin her türüne saygı duyuyor ve inanıyoruz. Masada herkese yetecek kadar tabak olması gerektiğini ifade ederek, “Masada herkese yer var diyoruz” dedi.

Restoran menülerindeki bitki bazlı alternatifler talebi yeterince karşılamıyor

Türüng, uzun yıllardır raflarında bitki bazlı çözümler sunmanın yanı sıra, bitki bazlı vegan beslenme ve yaşam tarzıyla ilgili bilgileri, tarifleri ve bilinen yanılgıları bir araya getiren çalışmalar yürüttüklerini ve bu çalışmaları yürüttüklerini belirtti. Sektörün dönüşümü için harekete geçti ve şunları ekledi: “Metro Türkiye olarak yiyecek ve içecek sektörünün önde gelen iş ortaklarından biriyiz. Biz de onlardan biriyiz ve üstlendiğimiz bu sorumlulukla işletmelere bu dönüşümde ihtiyaç duyabilecekleri her konuda rehberlik etmek istiyoruz. İçin; menülerde bitki bazlı ürünlere yer verilmesi; Bugün artık bu bir tercih değil, zorunluluktur. Günümüzde sadece vegan ve bitkisel bazlı tabaklar sunan restoranların sayısı elbette artıyor ancak bu da talebi karşılamaya yetmiyor. Hatta sofrada kapsayıcı olabilmek için bu bitki bazlı tabakların tüm restoranlarda zenginleştirilmesi ve özellikle ana yemek seçenekleri arasında yer alması gerektiğini vurgulamak isteriz.” dedi.

Türk Mutfağı’na da değinen Türüng, her ne kadar bitki bazlı yemekler oluşturmak ve bunları menülere dahil etmek zor gibi algılansa da, “Tarif aramak için çok uzağa gitmeye gerek yok çünkü Türk mutfağının kendisi aslında bitki açısından oldukça kapsayıcı. temelli beslenme. Akdeniz ve Ege mutfağında zeytinyağlılarımız, Anadolu’da ise baklagillerden oluşan yemeklerimiz. Hatta Türk mutfağının en klasik yemeklerinin vegan, bitki bazlı örneklerini bile sunabiliyoruz. Ege’nin zeytinyağı dolması, Akdeniz’in tahinli böreği, Afyon’un bükme böreği, İzmir’in cevizli incir dolması, Antakya’nın limonlu kabağı bu örneklerden sadece birkaçıdır. “Mutfağımızın vegan yemeklerin hazırlanmasında sıklıkla kullanılan malzemelerle dolu olması bizim için büyük bir şans.” İfadelerini kullandı.

Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng’ün konuşmasının ardından Kantar Insights Türkiye Genel Müdürü Hande Beceren “Sürdürülebilirlik Ekseninde Gelecekteki Beslenme Trendleri” başlıklı bir sunum yaparken, Beslenme Uzmanı ve Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak ise “İklim Odaklı Sürdürülebilir Beslenme” konulu bir konuşma yaptı. “. Metro Türkiye Kurumsal Bağlantı ve Halkla İlişkiler Müdürü Dr. Aslı Duran moderatörlüğünde, TRC American Diner Kurucu Ortağı ve Şefi Beslenme Uzmanı ve Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak’ın katılımıyla “Masada Yaratıcılık: Alternatif Tatlar” paneli gerçekleştirildi. Buse Dövenci ve Divan Restoran Şefi Bahtiyar Büyükduman. Bitkisel beslenmede yaratıcılığın ön planda olduğu bu panelde filizlenme, fermantasyonun önemi, coğrafya ve Türk Mutfağı’ndaki vegan unsurlar öne çıktı.

Restoranda Vegan Misafir Olmak: “Bitki bazlı tabaklar, başlangıçlar ve sıcak mezelerle sınırlı kalmamalı.”

Prof. Dr. Itır Erhart, “Restoranda Vegan Misafir Olmak” konusunda değerli paylaşımlarda bulundu. Gittiği restoranların vegan seçenekler olarak salata veya domatesli makarna gibi alternatiflerin ötesine geçmesi gerektiğinin altını çizen Erhart, vegan misafirler düşünülerek oluşturulan özel menülerin kendilerini özel hissettirdiğini belirtti.

Etkinliğin son panelinde ise Aslı Şafak moderatörlüğünde gerçekleşen “Yiyecek İçecek Sektöründe Alternatif Beslenme Deneyimi” başlığı altında Dikey Proje Kurucusu Elif Boyner, Araka Kurucu Şef Pınar Taşdemir ve Markus Kurucu Şef Sinan Büdeyri konuşmacı olarak yer aldı. . Tüketici tarafından alınan geri bildirimlerin ve bu talebe cevap vermenin bir işletme için ne kadar değerli olduğunun anlatıldığı panelde, kapsayıcı hizmet sunmanın maliyeti anlatıldı. Akşam yemeğine çıkan arkadaş gruplarında bitki bazlı beslenmeyi tercih eden misafirler olduğu, bu durumlarda herkesin keyif aldığı bir yemek deneyimi sunabilmek için menüde herkese hitap eden seçeneklere yer verilmesi gerektiği belirtildi.

Gastronometro öncülüğünde düzenlenen öğle yemeğinde, yeme-içme sektörünün üç farklı konseptine gönderme yapan sokak yemekleri, casual dining ve fine dining restoranların prototipleri oluşturuldu. Öğle yemeğine, üç konseptin de bitki bazlı unsurları nasıl içerebileceğine dair örnekler sunan ilham verici tabaklar dahil edildi.

Yeme-içme sektörünün öne çıkan üç konseptinden bitki bazlı tabaklar, Feriye Mutfak’ta düzenlenen şef demolarıyla da birebir deneyimlendi. Markus Kurucu Şef Sinan Büdeyri Sokak Yemekleri konseptinde Anne Köftesi’ni, Divan Restoran Şefi Bahtiyar Büyükduman Casual Dining konseptinde Tiftik Mantar Salatası’nı, Gastronometro Executive Eğitmen Şefi Murat Prensip Özipek ise Fine Dine konseptinde örnek tabak olarak Yedikule Kebabı’nı yaptı.

Metro Chef Veggie, Fermente Kaju Fıstığı ile yoğurda bitki bazlı bir alternatif sunuyor

Son olarak Metro Türkiye, bitki bazlı beslenenlerin yoğurda alternatif ürün arayışı ve talebini dikkate alarak Metro Chef Veggie Fermente Süzme Kaju ürününü geliştirdi. V-Label sertifikasına sahip olan ve koruyucu ya da katkı maddesi içermeyen Metro Chef Veggie Fermente Süzme Kaju’nun bir diğer özelliği de gluten içermemesidir. Şekersiz ve protein kaynağı olması nedeniyle beslenmesine dikkat edenler için sağlıklı bir alternatif olarak öne çıkan bu ürün, yoğurdun kullanıldığı her alanda kullanılabiliyor. Dünya Vegan Günü Toplantısı’nda lansmanı yapılan Metro Chef Fermente Süzme Kaju; Çorbalardan makarnaya, kahvaltı yemeklerinden tatlılara kadar pek çok lezzetin bitki bazlı olarak hazırlanmasına olanak sağlıyor.

Yüzlerce bitki bazlı ürünü raflarına taşıyor

Vegan yaşam tarzını benimseyenlerin tüm ihtiyaçlarını karşılamalarına imkan tanıyan Metro Türkiye, brownie’lerin yanı sıra kendi markası Metro Chef Veggie ile falafel, makarna, içli köfte, lahmacun, sütlü alternatif badem ve fındıklı içecekler gibi vegan ürünler de sunuyor. Rioba markası altında organik smoothieler ve organik çay ürünleri. Bitkisel bazlı hamburger ekmeği, margarin, köfte, gurme fit bulgur, mayonez ve tablet çikolata gibi ürünlerin yanı sıra yumuşatıcı, yağ çözücü, şampuan ve zeytinyağlı sıvı sabun gibi temizlik ürünlerine kadar yüzlerce gıda ve gıda dışı ürün sunmaktadır. raflarında tüketicilerle buluştu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habersuloglu.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu