Türk Yüzyılına Hızlı Başlangıç: “Mesele şeftali yerine oyun üretmektir!”
Hasan Ustaosmanoğlu’nun kaleme aldığı yazıda, uzun yıllardır millet olarak Türk Yüzyılı’na duyulan özlem ve ihtiyaç vurgulanırken, dijital medeniyete sahip gençlerin yeni yüzyılın şekillenmesindeki ilgisine değinildi.
Ustaosmanoğlu, geçmişten günümüze aktarılmaya çalışılan ancak gerçekleştirilemeyen tüm çabaların Türkiye Yüzyılı’nda meyvelerini vermeye başlayacağına da değinirken, Ustaosmanoğlu, bu uğurda atılacak tüm yeni adımların da atılacağını bildirdi. Türkiye’nin dinamik milletiyle daha da güçlenecek, Türk Yüzyılı’nın inşasının gerçek mimarları çocuklar olacaktır. Hasan Ustaosmanoğlu’nun kaleme aldığı yazı şöyle;
“ŞEFTALİ DEĞİL, OYUN YAPMAKTIR”
62 yıl önce Türkiye ‘1. Otomotiv Endüstrisi Kongresi’nde yerli otomobil üretim sürecinin olumsuzluklarına değinen Bernar Nahum, “Bursa’da otomobil üreteceğimize şeftali üretelim”diyerek rahmetli Başbakan Prof. Dr. Necmettin ERBAKAN’a o tarihi sözün suflesini verdi.
“SÖZ KONUSU TÜRKİYE ŞEFTALİ YERİNE MOTOR ÜRETMEK İSTİYOR”
bugün sunuldu ‘Türkiye’nin Yüzyılı’ Vizyonunun ilk tohumları o günlerde atıldı. Gelinen noktada milli teknoloji atılımı, savunma sanayisindeki gözle görülür gelişme ve yerli otomobilimiz TOGG’un asfalta çıkması bu ülkenin sahip olduğu yüksek potansiyelin ilk yansımaları sayılabilir.
Bu gurur hepimizin ama sadece ayrılığımızı kutlayabiliriz, tamamlanmış bir macera ya da bitmiş bir hikaye yoktur. Aksine iş şimdi başlıyor.
DERSİMİZ DİJİTAL EKONOMİ
Küresel arenada tüm büyük devletler, dijital çözümler geliştiren teknoloji markalarının milyar dolarlık değerlemeleriyle ekonominin nabzını tutuyor. Yüzünüzü hangi listeye çevirirseniz çevirin teknoloji şirketleri ilk sırada yer alıyor. 5 yıllık ve 10 yıllık markalar, bir asırlık firmaları geride bıraktı ve inanılmaz sayıda satın alma ve yatırım haberleriyle göz kamaştırıyor.
Ülkemizde en çok tercih edilen borsa pahasına alışveriş uygulamalarından biri için hazırlanan raporda örneklerini görmek mümkün. Ülkemizin en temel kurumlarında büyük bir fark yarattığı ve 2,5 milyon kişiye doğrudan veya dolaylı istihdam yarattığı gerçeğiyle karşı karşıyayız.
Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’de yapılan satın almalarda oyun şirketlerimiz milyonlarca dolara hatta bir tanesine ulaştı. 1.8 milyar dolara yabancı teknoloji devlerine satıldı.birlikte şahit olduk.
Tabii bu işin sadece ekonomik boyutu değil, sosyal boyutu da var.
DİJİTAL UYGARLIK İNŞA ETMEK
Toplumlar teknoloji ile dönüşüyor, tarihe dönüp baktığımızda tarım toplumu ve sanayi toplumu üzerine yapacağımız çalışmalarla bu durumu görebiliriz. Yeme içme kültüründen giyim kuşamına, eğlence anlayışından sosyal ilgi alanlarına kadar tüm sistem teknolojik dönüşüme paralel olarak değişmektedir.
Dijital çağda bu dönüşüm çok daha küresel ve etkili bir seyir izliyor.Çünkü yeni nesil bağlantı araçları, tüm insanlığın yeniliklerle aynı anda buluşmasını sağlıyor.
Hollywood’un bir kuşağının kültürüyle tasarlandı ve yüzlerce yıllık anlayışın köküne dinamit bırakarak, batıdan esen kuvvetli rüzgarlar medeniyet kodlarımızla oynadı. Artık batılı toplum mühendisleri, dijital platformlarda sınırsız içerikle daha da derine inmek için süreci yönetiyor.
Peki nasıl çabalayabiliriz?
“AĞAÇ YAŞLI OLDUĞUNDA EĞİLİR”
Türk Yüzyılı’nın inşasının gerçek mimarları çocuklarımız olacaktır.
Bir sünger gibi karakteri yeni oluşmaya başlayan, kahramanlarını izledikleri animasyonlardan ve oynadıkları oyunlardan tanımlayan, berrak hayaller kuran çocuklarımız için medeniyet kodlarıyla bezenmiş pozitif içerikler oluşturmak asli görevimiz olmalıdır. zihinler ve geleceği tasarlamak.
Bu yüzden diyoruz…
OYUN ÖNEMLİ BİR İŞ!
İşin ekonomik ve sosyal boyutuyla ne kadar dikkat çektim bilmiyorum ama bizim tarafımız karınca gibi belli olacak diyerek bu konudaki algınıza bir pencere açmaktan endişe duyuyorum.
Evet oyun hem teknolojik anlamda lokomotif görevi gören dönüşümün öncüsü, hem de ekonomik anlamda geleceğin simülasyonu. Türkiye için ihracatta rekorlar kıran ve yenilerine gebe bir potansiyel, toplumsal anlamda da yeniden bir medeniyet. inşaatınAna aktör.
Ne yapalım diyorsun?
TARİH YAZAN NESİLİN ÇOCUKLARI TARİHE OYUN YAZARAK GİDEBİLİR
Dijital oyun geliştirme ve tasarlama konusunda ülkemiz kötü durumda değil. Aksine 2022’de 422 milyon dolarlık yatırımla Avrupa’da birinci ülkeyiz. Gençlerimiz bu alana çok ilgi gösteriyor, devletin teşvikleri ve vakıfları çok olumlu.
SORUN NE?
Sorun değil, sorun şu ki Türkiye şeftali yerine oyun üretiyor,
Bu ivmenin korunması, bu alandaki yatırımların artarak devam etmesi, devlet ve belediyelerin bunu bir kalem olarak ele alıp bu alandaki ekosisteme yeni insan kaynağı yetiştirme çabalarına hız vermesi ve konvansiyonel iktisat ve ekonominin yüzünü çevirmesi. biraz da sanayicilere, muhtemelen bu kez bir 60 yıl daha kaybetmemize neden olacaktır. kaba olur.